Παρασκευή 28/2 ημέρα πανελλάδικης απεργίας για το έγκλημα στα Τέμπη

Σημείο προσυγκέντρωσης :  στις 9:45 π.μ μπροστά στο κτήριο του ΟΤΕ, Ερμού με Καρόλου Ντήλ

Συνάδελφοι/Συναδέλφισσες,

Η Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου είναι ημέρα πανελλαδικής απεργίας, είναι ημέρα πανεργατικής, παλλαϊκής κινητοποίησης. Πέρασαν 2 χρόνια από εκείνο το βράδυ που μας πάγωσε το αίμα και όλοι μας αδυνατούσαμε να πιστέψουμε το μέγεθος της  τραγωδίας. Πέρασαν 2 χρόνια από εκείνο το πρωί που στους διαδρόμους της εταιρείας έφταναν τα νέα ότι στο μοιραίο τρένο βρισκόταν συνάδελφος μας που αγνοούνταν. Πέρασαν 2 ολόκληρα χρόνια και οι ένοχοι παραμένουν εδώ και ατιμώρητοι. Την Παρασκευή είναι η ημέρα που θα αποδείξουμε ότι οι μεγάλες απεργίες των προηγούμενων ετών, και οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος δεν ήταν μια παρένθεση. Θα αποδείξουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να το πάμε μέχρι τέλους, όσο κι αν χρειαστεί, μέχρι την πραγματική δικαίωση των θυμάτων και των συγγενών τους. Μέχρι την πραγματική δικαίωση όλων μας, γιατί όλοι μας θα μπορούσαμε να είμαστε στη θέση τους.

Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να τιμωρηθούν όλοι οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί του εγκλήματος, μέχρι να πέσει φως σε κάθε πτυχή αυτής της δολοφονικής σύγκρουσης. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να αποκαλυφθεί πως δεν πρόκειται για δυστύχημα, ούτε για ένα τυχαίο έγκλημα αλλά πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με συγκεκριμένες αιτίες και διαχρονικές ευθύνες.

Οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί του εγκλήματος δεν είναι μόνο πρόσωπα. Eίναι και η ίδια η πολιτική που οδήγησε τον σιδηρόδρομο στην άθλια κατάσταση που βρίσκεται ακόμα και σήμερα. Είναι η πολιτική που βάζει το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή και που εξετάζει τα πάντα με μοναδικό γνώμονα τη μείωση του κόστους και την αύξηση του κέρδους. Αυτή την πολιτική προωθεί η ΕΕ και εφαρμόζουν, σταθερά και με συνέπεια, η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, γι’αυτό και τελικά, το καλοκαίρι του 2023, η Κομισιόν απέσυρε τη διαδικασία ελέγχου της Ελλάδας «επί παραβάσει», δηλώνοντας «ικανοποιημένη από τη συμμόρφωση της κυβέρνησης της ΝΔ».

Προσπαθούν να μας πείσουν, από όλες τις μεριές, πως όλα έβαιναν καλώς και το έγκλημα ήταν αποκλειστικά ζήτημα ατομικών ευθυνών και λάθος χειρισμών. Το σωματείο των σιδηροδρομικών για χρόνια προειδοποιούσε και απαιτούσε σύγχρονα μέτρα ασφαλείας, με ανακοινώσεις, με κινητοποιήσεις, με απεργίες, με δελτία τύπου και με εξώδικα. Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν το έγκλημα, σε ανακοίνωση του ανέφερε πως “Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις”.

Το έγκλημα στα Τέμπη είναι το τραγικό αποτέλεσμα μιας μακράς αλυσίδας νόμων και ευρωπαϊκών οδηγιών, που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις. Είναι οι οδηγίες που προώθησαν την πολυδιάσπαση του ΟΣΕ σε δέκα κομμάτια, την “απελευθέρωση” και το ξεπούλημα των “κομματιών” σε ιδιωτικά συμφέροντα. Άλλοι συντηρούν και διαχειρίζονται το υπάρχον δίκτυο, άλλοι αναπτύσσουν το δίκτυο και εγκρίνουν νέα έργα, άλλοι διαχειρίζονται τα τρένα, άλλοι την συντήρηση και την επισκευή των τρένων, άλλοι τα περιουσιακά στοιχεία του σιδηροδρόμου και άλλοι δραστηριοποιούνται και εκμεταλλεύονται τον σιδηρόδρομο. Φυσικά, ο καθένας από αυτούς τους “άλλους” κοιτάει τα δικά του επιχειρηματικά συμφέροντα και η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων “χάνεται στις λεπτομέρειες”.

Είναι χαρακτηριστικό, πως η περιβόητη σύμβαση 717 παρατάθηκε 11 φορές απο το 2014 μέχρι σήμερα, ακριβώς γιατί πνίγηκε κάτω από τον ανταγωνισμό μεταξύ των διαφόρων επιχειρηματιών και εργολάβων στον σιδηρόδρομο. Οι καθημερινές καταγγελίες των συνδικάτων στο σιδηρόδρομο επιβεβαιώνουν εκκωφαντικά ότι η κατάσταση, 2 χρόνια μετά το έγκλημα, όχι απλά δεν βελτιώθηκε αλλά επιδεινώθηκε:

Υπάρχουν ακόμα 100χλμ γραμμής που πλέον είναι μονή, λόγο των καταστροφών του Daniel. Υπάρχουν περίπου 1.000 εργαζόμενοι που λείπουν (με βάση το οργανόγραμμα του ίδιου του ΟΣΕ) για να μπορεί να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος με ασφάλεια. Υπάρχει το περιστατικό του περασμένου Νοεμβρίου, που είχαμε παρ’ ολίγον νέα σύγκρουση στον Κορινό πιερίας, που απεφεύχθει κατα σύμπτωση. Η γραμμή στην βασική διαδρομή της χώρας, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, είναι σε χειρότερη κατάσταση και οι υποδομές και οι συρμοί είναι μεγάλης ηλικίας και κακοσυντηρημένοι, την ίδια στιγμή που εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται για να “αναβαθμιστεί” η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, που είναι σε “προτεραιότητα” γιατί εξυπηρετεί την μεταφορά πολεμικού υλικού εξοπλισμού στα πλαίσια του ΝΑΤΟ.

Μας εξοργίζει και μας πεισμώνει ακόμα περισσότερο η ξεδιάντροπη προσπάθεια συγκάλυψης σημαντικών πλευρών του εγκλήματος από το κράτος, την κυβέρνηση, την ΕΕ και την Hellenic Train. Σύσκεψη κυβερνητικού κλιμακίου στην περιφέρεια Θεσσαλίας λίγες ημέρες μετά τη σύγκρουση, αποφάσισε και διεκπεραίωσε την σφοδρή αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος χωρίς να υπάρχει καμία ενέργεια εκ μέρους των εισαγγελικών αρχών για να την αποτρέψουν! Ταυτόχρονα, παρά το γεγονός ότι σε 7 από τα 25 δείγματα βρέθηκε ξυλόλιο, ακόμα δεν έχουν δοθεί απαντήσεις, από την πλευρά της κυβέρνησης για το τί μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και για το αν το φορτίο προκάλεσε την έκρηξη που κόστισε την ζωή αρκετών συνανθρώπων μας.

Στηριζουμε τις πρωτοβουλίες του συλλογου συγγενών των θυμάτων και τον αγώνα τους για δικαίωση.

Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να αποκαλυφθούν όλοι οι ένοχοι.

Ένοχη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις που έφεραν τον σιδηρόδρομο στην σημερινή άθλια κατάσταση. Έναν σιδηρόδρομο χωρίς συστήματα ασφαλείας, τεμαχισμένο και υποστελεχωμένο. Ακόμα και μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση τραίνων στο Άδενδρο το 2017, ακούγαμε δια στόματος Χ. Σπίρτζη το 2019 οτι “ο σιδηρόδρομος έχει αλλάξει σελίδα” και οτι “η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρει νέους συρμούς που θα μπορούν με ασφάλεια να υλοποιήσουν με υψηλότερες ταχύτητες το δρομολόγιο Αθήνα –Θεσσαλονίκη”… Ένοχη είναι η ΕΕ και η πολιτική της απελευθέρωσης των μεταφορών, που μάλιστα συμμετέχει ανοιχτά στην συγκάλυψη διορίζοντας το στέλεχος της ΝΔ κ. Τζιτζικώστα, στη θέση του επιτρόπου ασφαλείας. Ένοχη είναι και η Hellenic Train, που αφού πήρε την πιστοποίηση ασφαλείας από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις συνεχίζει να αυξάνει τα κέρδη της και να αντιμετωπίζει την ασφάλεια των επιβατών ως αχρείαστο κόστος. Ένοχο είναι και το κράτος που, μετά από όλα αυτά, κρίνει παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των σιδηροδρομικών που διεκδικούν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.

Συμμετέχουμε στην πανελλαδική απεργία και κατεβαίνουμε στην συγκέντρωση στις 10:30 στο Αγ.Βενιζέλου, με προσυγκέντρωση με τα άλλα σωματεία της πληροφορικής, στις 9:45 μπροστά στο κτήριο του ΟΤΕ, Ερμού με Καρόλου Ντήλ, να φωνάξουμε:

“Το έγκλημα αυτό δεν θα συγκαλυφθεί,

όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή!”

“Ή τα κέρδη τους, ή οι ζωές μας.”

Διευκρινίζουμε ότι δικαίωμα συμμετοχής στην απεργία έχουν όχι μόνο τα μέλη του σωματείου, αλλά όλοι οι εργαζόμενοι στην εταιρία (και σε όλον τον ιδιωτικό τομέα της χώρας γενικότερα, αφού η συγκεκριμένη απεργία έχει προκηρυχθεί από τη ΓΣΕΕ).

Οδηγίες για τη διαδικασία δήλωσης της απεργίας υπάρχουν στο site του σωματείου μας